Monday, January 05, 2009

HARI PERTAMA PERSEKOLAHAN.


AJAR ANAK BENCI ZIONIS !


Kita sebagai ibu dan ayah adalah bertanggungjawab mencorak kehidupan anak – anak. Menyedari hakikat itulah, walau menyedari bahawa pada hari ini, umat Islam seluruh dunia, sedang ditindas, maka tiada lagi cara untuk aku bartindak melainkan melakukan yang paling mudah sekali, iaitu MEMBOIKOT barangan keluaran dari Negara HARAM ISRAEL.


Sewaktu hendak membeli beg sekolah tempohari. Walaupun waktu itu belum ada berita tentang serangan oleh Yahudi @ Israel LAKNATULLAH keatas saudara kita di Palestin.


Tetapi, aku sudah mengambil sikap MEMBOIKOT barangan yang ada hubungkait dengan Yahudi @ Israel LAKNATULLAH. Hatta, aku mengambil sikap berhati – hati dan teliti supaya tidak ada barangan sekolah yang mempamerkan lambang atau ada hubungkait dengan Yahudi @ Israel LAKNATULLAH.


Beberapa waktu dahulu, aku ada menerima kiriman emel yang menyatakan bahawa telefon bimbit jenama NOKIA juga adalah termasuk dalam rangkaian atau hasil keluaran Yahudi @ Israel LAKNATULLAH. Namun setelah aku melakukan carian didalam Wikipedia mahupun google, aku langsung tidak menemui apa – apa maklumat yang berhubung kait dengan perkara tersebut.


Jika pengunjung blog ini ada sebarang maklumat, sila tinggalkan jejak.


Seandainya betul maklumat tersebut, apakah tindakan kita sebagai seorang MUSLIM yang mengucap dua kalimah syahadah ?

6 comments:

Jie said...

betul tu abg long... kalau boleh, elakkan lah tanda protes. Kita ini manusia biasa, selemah2 iman mungkin tiada kekuatan utk mengangkat pedang di medan pertempuran

zulsa @ Ahmad Faizul Bakti said...

Assalamualaikum...

Sebagai salah seorg Parent di Malaysia, kita terpengkap antara kehendak anak anak dan prinsip.

Ketegasan dalam mendidik anak akan perlu namun kita juga tidak mahu melihat anak anak kita di pandang rendah oleh rakan rakannya yg lain.

Bersama kita berdoa agar Yahudi Laknatullah itu hapus dan tewas dalam perjuanga sia sia mereka.

Sayugia di ingatkan, takala Yahudi itu dipincak mata dunia, maka semakin dekat lah kita pada hari akhirat takala Nabi Isa turun ke bumi.

maklang said...

memang laknatullah langsung termasuk negera yang menyokong mereka tu...geram aje...

NURAZZAH8 said...

Abang Long, kami sekeluarga sudah lama tidak mengunjungi McDonald dan KFC... dan saya mmg tidak suka shopping di TESCO...
tetapi ada juga beberapa barangan itu yang terbeli, sbb tak tahu .... hp saya mmg jenama NOKIA, itu hp yang sangat lama... pendapat saya, di zaman kemelesetan ekonomi ini, tak perlu lah kita buang hp NOKIA (jika ia mmg ada kaitan dgn Yahudi atau US)...kita beli dahulu sbb tak tahu...cuma di masa hadapan jangan beli hp jenama NOKIA lagi...

Neeza Shahril said...

Sama-samalah kita perangi orang zalim dan berdoa kepada kemenangan umat Islam.. Insyaallah..

Abang Long said...

kujie - protes dalam senyap juga akan meninggalkan impak yang maksima.


zulsa - apa yang penting, niat dan usaha.


maklang - rasanya pemimpin oh i see juga patut dilempar kasut ...


nurazzah8 - tindakan kita perlu bijaksana.


neeza - itulah kemampuan kita...