Tuesday, January 13, 2009

BOIKOT TETAP BOIKOT !


SERULAH, SEDARLAH, INSAFLAH.


Pelbagai pihak bercakap tentang isu Palestin. Pelbagai pihak sedang berusaha memboikot barangan dan produk yang ada hubungkait dengan Yahudi @ Israel LAKNATULLAH.


Biarlah pemikiran ummah bercambah. Walaupun semakin hari semakin ramai Umat Islam di Palestin yang dibunuh. Kita masih lagi tidak ada ketetapan dan penyatuan hati serta penyatuan fikrah dalam menghadapi Yahudi @ Israel LAKNATULLAH.


Ada yang kata "kita boikot Starbuck, Coca - Cola dan Colgate." Tetapi dalam masa yang sama, ada pula suara yang mempersoalkan apa akan terjadi kepada nasib pekerja Islam dan ahli keluarga mereka yang bekerja disyarikat - syarikat itu ?


Aku lebih mengetahui bagaimana perit, seksa, azab, derita bila tidak ada kerja. Buat bisnes pun lingkup. Ah, biarlah, itu cuma nasib aku dan keluarga sahaja. Lagipun nasib diri aku yang menderita tidak mengganggu masyarakat dan kerajaan hari ini.


Yang pasti, selagi BALA atau UJIAN itu tidak 'kena batang hidung sendiri', maka kita tetap merasa 'apa kita boleh buat?'


Cuba bayangkan, kalau bom meletup dihadapan kita dan anak, isteri, ibu, ayah dan saudara - mara kita terkorban. Waktu itu barulah kita fikir, LAKNAT YAHUDI, aku tidak akan maafkan kamu, aku akan lawan, apa sahaja yang ada hubungkait dengan kamu.


Jadi, aku berseru dalam nada yang paling ringkas sahaja, setelah aku renung sedalam - dalamnya. Ada barang yang kita seperti diamkan dari diboikot. Iaitu ROKOK. Kepada PEROKOK. Hentikan MEROKOK.


Ini adalah produk utama YAHUDI @ ISRAEL LAKNATULLAH.


Tapi, janganlah pula ada yang kata, kalau KITA BOIKOT ROKOK. Kalau kita tidak hisap rokok, nanti kilang rokok akan ditutup. Apa akan terjadi dengan nasib pekerja kilang rokok dan ahli keluarga mereka ?

19 comments:

AyKay said...

Bang,
kepada yg terkena secara lansung dgn side effect boycott i.e. pekerja kilang, pekedai runcit, pemborong Nestle etc, jika mereka ikhlas dalam mempertahankan aqidah Islam, maka keperitan yg bakal terpias adalah jihad mereka, tanpa perlu ke Gaza membedil Israel Laknat itu.

kepada perokok,,, malu nak bagitau lah, jikalah mereka tahu apa yg ada disebalik kertas putih pembalut tu, nescaya nak jamah dibibirpun mereka akan rasa jijik. I know what im saying...

Zalisa Maz @ ZN Isa said...

kepada perokok beragama Islam, berhentilah merokok demi anak cucu anda bukan sahaja demi kesihatan anda. bangsa keturunan kera itu mmg cipta rokok untuk menjahanamkan umat Islam yang bodoh2 macam anda!

lela said...

Setuju ngan Abang Long. Ada gak baca, orang komen kata kesian kat pekerja yang bekerja di kilang2 terbabit....

Saya masih tak faham dengan perokok beragama Islam yang tahu benda tu membahayakan kesihatan kepada si perokok dan juga orang2 yang menghidu bau asap rokok, tapi masih nak menyedutnya lagi. Tambahan sekarang ni kita dah tahu itu adalah produk Israel laknatullah...patut boikot habis-habisan!

ummu asiah said...

Abg Long..

rokok tu bukan saja patut diboikot, tapi hukumnya dah jatuh haram untuk dihisap atau digunakan..

haram...sebab seperti membunuh diri sendiri...itulah tujuan kaum israel ni nak membunuh umat islam..sama juga dgn hiburan yang melalaikan...menjahanamkan jiwa manusia..

hikmah di sebalik apa yang terjadi ialah..orang Islam khususnya umat melayu ni bangunkan ekonomi kita...kita tak kurang dengan produk tempatan..

InsyaAllah Abg Long...ALlah akan permudahkan urusan Abg Long...Kita sama-sama do'akan.

Isma Ae Mohd said...

Ada tak barang Mesir yang boleh diboikot?

Mak Su said...

moga berjaya, insyallah

aNIe said...

Ada orang kata kalau kita boikot barang keluarga mereka ...ianya cuma memberikan impak yang sedikit kepada pihak zionis laknatullah itu...tapi boikot tetap boikot kerana mungkin 1 hari mereka tak rasa...tapi kalau umat islam semua bersatu...berhari2 memboikot...pasti ada juga kesannya...kerana itulah paling kurang yang dpt kita lakukan

Nek Cun said...

Adinda Long, macam nekcun ada kata dalm N3 nekcun, memang untuk memulakan pembaikotan itu amatlah susah. Tapi kalau kita kuatkan tekad kerana niat kita untuk berjihad ke jalan ALLAH, InsyaAllah hati kita tidak akan teringin semua benda-benad tuh!... dan dengan itu tak payah dah kita nak beli!...macam Milo / nescafe...minum ajer kopi Radix atau Ali cafe... lagi sedap!...Kalau teringin makan ayam McD atau KFC... pi ajer kat restoran ayam kampong... lagi best!... berkhasiat pulak lagi!... Sebenarnya apa yang depa ada sumenya kita ada...

che-mie said...

hidupppp abang long!!!!!!

en_me said...

hi abang long tewww..

izman said...

alhamdulillah sebab aku dah boikot rokok berkurun dulu.

Neeza Shahril said...

rokok ni memang patut di boikot.. sebab kesihatan pun..
dari dulu2 lagi kan.. :)

Tie said...

Insyaallah....kita akan boikot yang termampu...dan berdoa agar Allah turunkan bala terhadap yahudi laknat tu..

noorlara said...

kahkahkah hahahahha, kejaanpun kata terpulang kepada kita kalau nak boikot barangan yg berkaitan Israel tu, tu le masalah kita adanye. perjuangan memang menuntut pengorbanan yg bukan sedikit silap silap kita terkorban, pokoknye pak kaluk kita udah terkorban siapa sih bakal nyambungin perjuangan itu - begitu alasan yg bertaburan kita dengari, aduhhh bisa gawat nih!

KAKTINY said...

Bersyukur dan berbangga sebab BERJAYA "HENTIKAN" cik abang daripada merokok... cik abang merupakan 'perokok tegar' 10 tahun yg lalu..
sebagaimana mak juga berjaya 'memisahkan ayah' dengan kelekaan merokok 38 tahun yang lalu..

dan sekarang kedua-duanya TIDAK LANGSUNG teringin nak merokok.. alhamdulillah.. semoga kekal selamanya...

semoga suami2 dan ayah2 yang lain.. tolonglah.. BERHENTI MEROKOK.. anda boleh melakukannya... sayangi diri dan mereka yang menyayangi anda..

-boleh buat pesanan penaja cam tu abang long?... hihihihi

ZLAA said...

Salam Abang Long,

Suka analogi Abang Long pada para yang akhir sekali. Tajam maknanya tu..

atty's said...

apa2 yg boleh boikot.kta boikot.
mcm rokok..dr awl kita tau benda tu membahayakan kesihatan

echah_syed said...

semua berhubung kait..kesian dorang yg bekerja di company yg kita nak boikot..dgn ekonomi yg makin meningkat patut ke berkorban diri & famili??

kilang makin byk buang pekerja ditambah lagi kena boikot..sape yg nak tolong dorang cari mkn..!

masalah palestin disana tidak bersatu sesama islam maka inilah peluang musuh utk ambek kesempatan..

arab sama arab pun berbunuhan..so sendiri mau ingat laa!

pasal rokok ni takyah debat laa buang karen jek :(

zino said...

buat la apa saja asal kemarahan kita dapat di terjemahkan.. perasan dendam dapat di luahkan..