Monday, September 11, 2006

YAHUDI dan ZIONIS

BUKU Yahudi, Menurut Al-Quran, Hadis, Taurat dan Injil, karya Wan Mohamad Ridzuan Wan Mokhtar mengupas tentang perwatakan bangsa Yahudi yang terkenal dengan bangsa yang sombong, licik, pendusta, pembunuh, zalim dan sebagainya.


Tiada Israel tanpa zionisme dan tiada zionisme tanpa bangsa Yahudi. Yang pasti mereka akhirnya tetap disatukan di bumi yang dijanjikan iaitu Bumi Palestin. Untuk membongkar pembohongan dan akhlak buruk mereka, buku yang dilengkapi dalil daripada al-Quran, hadis, Taurat dan Injil.

Sebuah buku ilmiah, yang sewajarnya dimiliki oleh setiap pembaca tanpa mengira agama dan bangsa. Kerana setiap manusia yang mempunyai sifat INSAN, merasakan perlu untuk hidup dalam suasana aman, damai dan harmoni, sebagai contoh, Negara kita Malaysia, dimana setiap orang, dari pelbagai agama, bangsa, kaum dan keturunan dapat hidup dalam suasana aman, damai, rukun dan harmoni.

Namun, sebagai umat Islam, dimana juga kita berada, sikap kita adalah jelas, kita menolak kezaliman dan keganasan !. Maka adalah sewajarnya sebagai menunjukkan solidariti dan perpaduan dikalangan UMMAH, maka kita mesti menunjukkan sikap kita sebagai ummat yang bersatu dalam menghadapi ZIONIS, kita munkin gentar untuk memikul senjata, kita mungkin terasa mereka yang dizalimi itu terlalu jauh dari bumi bertuah ini, untuk menghulurkan bantuan kemanusiaan, namun kita mempunyai satu lagi cara yang paling berkesan, iaitu DO'A, sebagai "senjata mukmin yang paling ampuh", kerana bersesuaian dengan ayat yang berbunyi "hablum minAllah, hablum minnannas".

Selain dari DO'A, yang kita panjatkan kehadrat Illahi, kita juga tidak terlepas dari konsep "hablum minannas", iaitu "hubungan" kita dengan manusia, maka, dengan usaha yang sedikit dari seorang yang mengucap dua kalimah syahadah, maka sewajarnya kita mengambil usaha dengan MEMBOIKOT, seluruh produk keluaran ZIONIS, bak kata seorang teman, "kita tak akan mati, kalau kita tak ambil barangan puak - puak zionis ini" !
Seperti perkataan yang tertera pada gambar dibawah: BERAPA RAMAI LAGI YANG AKAN MATI, BARU ANDA MAHU BERTINDAK ?

No comments: