Wednesday, August 19, 2009

Tindak BALAS. Sebagai PERINGATAN !


Kamu pandang aku.
Aku tenung kamu !


Anak aku mengadu @ komplen. "Abah, bila Mat pakai topeng, orang pandang pada Mat... Mat rasa malu."


Aku tersenyum mendengar rintihan dari anak aku, lantas aku memberikan kata - kata perangsang.


"Ingat, bila orang pandang Mat kerana pakai topeng, Mat pandang balik muka orang yang pandang Mat ... jangan pandang sekali sahaja, tetapi Mat tenung muka orang itu."


# Soalan mudah buat pengunjung blog ini. Apakah tindakan anda sekiranya anda berhadapan dengan situasi seperti diatas ?

12 comments:

HappyIrfa said...

mmg pun.anak saya pakai ke skolah sbb cikgu suruh,saya pakai gak tp kdg2..saya keje kat apt yg mmg ramai pelancong asing tp bukan makhluk asing.dan juga sbb saya ibu mengandung yg berisiko.
hehe,mintak dijauhkan

Ijah @ Fariza said...

tindak balas saya iyalah..buat-buat tak tau..hihiihi..

tapi sejujurnya saya tak pakai lagi mask nie..:(

Ps: selamat pulang ke kampung n hati-hati memandu. Semoga orang tua abang long sihat sejahtera.amin.

Zaitun said...

Salam

Tindak balasnya angguk2 geleng2 sebab kalau dah pakai mask ni mana orang boleh faham kita.[buat2 tak faham]

silversarina said...

Buat tak tau aje, kita bukan buat salah pun .

chekdenoor said...

Salam abang long,

Chekdee ingin mengucapkan selamat berpuasa kepada seisi keluarga. Mudah-mudahan puasa kita tahun ini, adalah lebih baik dari tahun-tahun yang lepas.

nza said...

buat2 xtau je...or sengaja buat batuk2 biar diaorg cabut lari...

Masy said...

jelir lidah. eh. tak nmpk pulak. hehe

farah aminuddin said...

salam abang long
heh. lawa gambar mask tu. siap ada butterfly lagi.
pape pun, selamat berpuasa :)

xiiinam said...

Salam Ramadhan....

ILA said...

Buat selamba jerrr..!!

Abg Long, salam ramadhan buat dirimu dan keluarga.Mohon maaf andai tutur kata spanjang kita bersahabat ada yg mnusuk hati.al maklumkan...
amanah yg abg long berikan, masih tak dpt di selesaikan lagi..
bgaimana ni??? bila bley ila pulangkan ??

izman said...

ala buat donno je....

selamat berpuasa utk abng long sekeluarga.

sally said...

abang long..

maaf..lama x dtg jengok abang long..

kalau saya..buat tak tau je..

selamat berpuasa kepada abang long sekeluarga..