Sunday, March 15, 2009

Kerja SAMA.

"Apa yang penting, KERJASAMA ..."


Itulah antara ayat yang menjadi sebutan anak - anakku, yang sering mengikuti sebuah rancangan kartun yang popular di tv.


Terlalu luas, mendalam dan besar ertinya dalam sebuah masyarakat. Bermula dari dalam rumah, dalam sebuah keluarga, dalam sebuah masyarakat hinggalah sampai ke seluruh negara.


Tidak ada seorang manusia pun yang boleh berjaya dengan berusaha bersendirian. Melainkan setiap anggota masyarakat menghulurkan bantuan dan bekerjasama.


Sebagai seorang MUSLIM. Yang penting ialah NIAT kerana Allah.

7 comments:

zino said...

kerjasama itu penting dalam apa saja kerja yg hendak kita lakukan.. semuga berjaya..

silversarina said...

Betul tu, tanpa kerjasama memang payah kita nak berjaya.

reen said...

apa yg pnting?..kerjasama!!mcm pnahku dngr lgu ni...he..btul 2..abng long,berat sama dpikul..ringn sama djinjing..sy terapkan kata2 dlm citer 2 pd ank2 sy,jngn tau tngk tv jek..

Neeza Shahril said...

betul tu.. berniat kerana Allah.. sebab setiap sesuatu itu, Allah yang bagi.. kalau kita kata, kita berjaya sebab usaha kita semata, silaplah.. tanpa ihsan Allah, kita tak ada pun dibumi ni..

Rasha_rz said...

segalanya bergantung pada niat. dan, niat kunjungan kak ila hari ni pun kerana Allah

Chekgu BaniHassim said...

kuat kan pengaruh TV..
kalau pengaruh yg baik, kite alu2kan..
kalau tak elok, kene cepat2 singkirkan...

Farah Aminuddin said...

hm.. saya selalu bc statement "yg penting kerjasama tu"

err.. dari rncgn mana dtgnye ek? mcm popular je. kalau ade kt malaysia, mesti sy dh tau ni. hoho

btw, balik pd topik. tak semua org mampu bagi kerjasama kalau nk buat sesuatu. kdg2 smpa sy give-up. aduhai..