Monday, March 19, 2007

Maklumat dalam Wikipedia

Carian dalam Internet.

Aku mencari idea untuk pelbagai kegunaanku seharian, samada dalam tugasan harian, mahupun untuk disiarkan didalam Blog Abang Long.

Internet dibina untuk memudahkan sebarang pencarian maklumat, dan sewajarnya digunakan untuk perkara kebaikan. Namun ada juga yang menggunakannya untuk pelbagai tujuan.

Salah satu dari carian atau capaian yang aku gunakan seharian adalah menggunakan WIKIPEDIA.

Maka disini, pada entri kali ini, aku ingin mendedahkan kepada pengunjung sekalian, dari mana asal usulku, kemana selepas itu, dan sekarang menetap dimana.

Ya, Abang Long dilahirkan di Pulau Singapura. Kemudian dibawa berpindah atau berhijrah ke Taiping, Perak. Bersekolah di Taiping. Dan sekarang menetap di Klang.

Entri pada kali ini dan sebelum ini, dan InsyaAllah selepas ini adalah untuk dikongsi bersama semua pengunjung Blog Abang Long yang dihormati.

# Abang Long percaya, pengunjung Blog ini, dan pengguna internet lebih arif dari yang dijangkakan. Dan kalau ada yang lebih baik, harap dapat dikongsi bersama. Terima Kasih.

4 comments:

Noushy Syah said...

Abg LOng dari pulau Singapura tu..Singapore rite? ABish Abg LOng memegang kerakyatan negara mana?

Cam Noushy, alhamdulillah sekarang fasih bertutur dalam BAHASA, but it took effort, work hard and determination to master it and it's on going..Nshy sedang belajo loghat Pegahk..hehehhe..Taiping tu kan Peghak, abg long bole arr ajo jugak..tehehhehe...after all Bahasa is not difficult to be learnt...:)

Cikgu Siti Homestay Taman Indah said...
This comment has been removed by the author.
Cikgu Siti Homestay Taman Indah said...

salam,

orang temasik yaa?

oohhhooh,
jadi pernah hantar anak atau jadi fasi di summer camp?

ohoohoh
p(^_^)q

Abang Long said...

noushy syah, Abang Long adalah warganegara Malaysia. InsyaAllah, abang long akan cuba postingkan perbualan dalam loghat Perak.

puteh seroja, Alhamdulillah, bila anak pulang dari summer camp, sikap mereka berubah kepada yang lebih baik, dan menyenangkan kita.