Wednesday, December 05, 2007

Untuk suami atau isteri ?

Aku dan isteri hanya tertawa, apabila begitu ramai kaum wanita yang memberikan maklumbalas tentang - 25 sebab lelaki 'mental'.


Ada yang secara sinis bertanya "cuba buat UNTUK Suami pula."


Sebenarnya, untuk makluman pengunjung sekalian. Didalam blog ini, peringatan dan nasihat serta teguran untuk para suami sudah kerap disiarkan. Cuma mungkin ada pengunjung yang terlepas pandang. Malah peringatan dan teguran untuk para suami adalah lebih banyak dari teguran untuk kaum hawa.


Jadi, untuk 'memuaskan hati' pengunjung wanita @ perempuan, yang aku pasti lebih ramai dari pengunjung lelaki. Maka kali ini, disiarkan sebuah kisah rumahtangga, yang mana kaum wanita pasti akan tersenyum.




Marty wakes up at home with a huge hangover.


He forces himself to open his eyes, and the first thing he sees is a couple of aspirins and a glass of water on the side table.


He sits down and sees his clothing in front of him, all clean and pressed. Marty looks around the room and sees that it is in a perfect order, spotless, clean. So's the rest of the house. He takes the aspirins and notices a note on the table.


"Honey, breakfast is on the stove, I left early to go shopping. Love you."


So he goes to the kitchen and sure enough there is a hot breakfast and the morning newspaper. His son is also at the table, eating.


Marty asks, "Son, what happened last night?"


His son says, "Well, you came home after 3A.M., drunk and delirious. Broke some furniture, puked inthe hallway, and gave yourself a black eye when you stumbled into the door."


Confused, Marty asks, "So, why is everything in order and so clean, and breakfast is on the table waiting for me?" His son replies, "Oh that! Mom dragged you to the bedroom, and when she tried to take your pants off, you said,


"Lady, leave me alone, I'm married!"



# Sebenarnya, kisah ini aku perolehi dari emel, dan aku tidak pasti dari mana punca cerita ini bermula. Cuma contoh yang paling menarik perhatian aku adalah, bilamana atau bagaimana seorang lelaki atau suami yang sedang mabuk, pulang kerumah dan merosakkan harta bendanya sendiri. Namun didalam keadaan yang tidak waras atau mabuk itu, si lelaki ini masih SEDAR, yang dirinya sudah berkahwin. Dan didalam keadaan separuh sedar itu, sewaktu isterinya sedang berusaha untuk menanggalkan seluarnya (si lelaki mungkin menyangka wanita lain sedang melakukan sesuatu untuk mengadakan hubungan seks dengannya).


Maka si lelaki itu 'menolak' wanita itu dengan baik, sambil berkata bahawa dirinya sudahpun berkahwin.


Hal ini sudah tentu menggembirakan seorang isteri. Walaupun didalam keadaan mabuk, suaminya masih ingat tentang dirinya yang sudah berkahwin, dan tidak akan menjalinkan hubungan intim dengan wanita lain.


Ya, bagaimana pula dengan suami yang tidak mabuk ?


Aku sengaja membiarkan persoalan tergantung.

7 comments:

Qaseh Bidadari said...

lelaki yg tak mabuk??sambunglah cite bglong...

Max J. Potter said...

i sure do like this entry, ehe. kinda reminded me of someone i know. btw, what about a man who's not drunk? you have a story on that?

arsaili said...

salam abg long..lelaki yg tak mabuk mungkin mabuk cinta ..uhuhu

Anonymous said...

Hehehehe...... ada ke org yg tgh mabuk igt kat isterinya . Biasanya org yg mabuk dah hilang kewarasannya . Tak kira la samada mabuk disebabkan tonggang air haram atau diserang mabuk cinta .

Puteri Satu said...

lelaki yang tak mabuk? bila wife buat gitu apalagi..terus terkamla kot...huhuuuuhuuuu.....

Unknown said...

lelaki yg tak mabuk... sengaja memabukkan diri. ha ha ha

Abang Long said...

mama ranggie, InsyaAllah akan disambung atas permintaan.

hanna j. potter, for sure i have the story for man @ husband, wait for it.

arsaili, hahahaha ... tak mau jawab !

ila, inipun tak mahu jawab ... lebih suka biarkan ia tergantung...

puterisatu, inipun tak mahu dijawab ...

Wahai Puan Sifu, hahahahaha ... memang tak mahu jawab !