Wednesday, August 29, 2007

MERDEKA ! MERDEKA ! MERDEKA !

Selamat menyambut ~

HARI KEMERDEKAAN MALAYSIA KE - 50





Bersama - sama seluruh RAKYAT MALAYSIA. Menyambut HARI KEBANGSAAN.


Malam esok sudah merancang, hendak membawa keluarga dan saudara mara ke Taman Tasek Shah Alam. Sambil berehat santai. Dan tahun ini juga hari kemerdekaan begitu bermakna. Kerana tarikhnya jatuh pada hari Juma'at. Cuma diharap (dan berdo'a), supaya tidak menjadi seperti tahun sebelumnya (malam kemerdekaan dicemari oleh gelagat muda - mudi, dimana botol dan tin arak dijumpai bersepah. Dan yang paling MEMUALKAN ialah bila ada yang menjumpai kondom dibeberapa tempat).



Malam hari kemerdekaan ini juga. Aku dan keluarga akan bersama - sama menikmati keenakan coklat, yang diberikan oleh saudaraku yang baru pulang dari Dubai.



Bak kata seorang teman - "Bawalah seluruh ahli keluarga ke tempat awam, kerana kita menyambut hari kemerdekaan ke 50, hanya sekali sahaja. Belum tentu kita akan hidup sewaktu 100 tahun kemerdekaan, ya, anak kita mungkin".




14 comments:

PuteriSatu said...

coklat ceedapnyeeee...peberet kita aar abang long...banyak tu..hulur aar sikit...

blackpurple @ jowopinter said...

Salam kemerdekaan. Untuk yang ke 50 tahun ini datangnya cuma sekali. Bukan begitu?

Dan tahniah kerana menyambut ulangtahun pertama blog. Teruskan menulis.

pB said...

mlm esok...??

pB pun rasa akan bwk anak2 ke dataran shah alam ...

.::{ uMIe }::. said...

Besttnyer piknik bersama keluarga dimalam 50 tahun merdeka..

Tahun nie.. Umie celebrate MERDEKA kat kampung je la nampaknya hehehe...

Adinda Puteri Ezza said...

Salam Kekanda Long. Selamat Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan Negara yang ke-50 tahun. Semoga Malaysia akan terus aman, damai, makmur, cemerlang dan gemilang dalam segala aspek.

Kekanda, sedapnya coklat tu. Bersinar-sinar mata adinda melihatnya. Apabila makan coklat tu nanti, sebut nama adinda ye :-)

Kekanda, kalau ada peluang, bolehlah jawab tag adinda. Kalau tak nak pun, tak mengapa :-)

Salam sayang buat keluarga kekanda ye.

Anonymous said...

Seumur hidup sy , baru sekali sy sambut merdeka kat luar . Tu pun 6 thn lps di Dataran Merdeka setlh puas diajak suami n sepupu dr Sarawak . Alahai...... sakitnya kepala tgk org ramai2 ni .Tak suka sungguh bersesak2 dgn manusia yg pelbagai ragam . Tapi klu ajak gi shopping mmg HIDUP , dr pg smpi mlm pun tahan . Tambah lak klu dpt masuk kedai buku . Klu tak 2-3 jam jgn harap nak kuar. Suami angkat tgn klu sy ckp nak gi kedai buku . Dia lbh rela bw anak2 jln2 kat tmpt lain sementara nak tunggu sy kuar . Eekekeke......

~ Ila ~

Abang Long said...

puterisatu, datanglah kesini, kita nikmati bersama...hehehehe

blackpurple, SALAM KEMERDEKAAN dan TERIMA KASIH atas ucapan keramat itu.

pb, boleh kita "jumpa disana" ...

umie, raikan bersama keluarga tersaya .... eh, 50 tahun lagi, berapa usia umie ?

adinda puteri ezza, TERIMA KASIH atas ucapan penuh keberkatan itu. Kalau adinda puteri berhajat, kanda boleh simpankan sedikit.

lla, berlainan dengan abang long. Dimana kalau isteri masuk kedai kain, abang long rela membawa anak-anak ketempat lain.

pB said...

Abang Long,

tahun ni perarakan tidak diadakan pada waktu MALAM seperti tahun tahun lepas.

Tapi pagi Jumaat .....

Susahlar kalau pagi pagi ...

Harap harap tak lah hujan ....

Pagi ni , Shah Alam dah mendung n hujan renyai renyai

Abang Long said...

pb, Pelabuhan Klang hujan turun lebat.

adinda puteri ezza said...

Hehe, tak mengapalah kanda. Kanda makanlah coklat bersama keluarga ye. Kalau adinda datang bertandang, barulah kita makan bersama-sama :-)

Noushy Syah said...

Salam sejahtera dan moga Abg Long and Msia amnya success sntiasa...

Hopefully with this 50th anniversary of nationhood the mentality and attitude would progress accordingly!!

sayda said...

salam merdeka.
mkn coklat.bestnye.
:)

Lily Haslina Nasir said...

hish, tak pernah terfikirlah pulak masa malaysia sambut 100 tahun merdeka akan datang (insyaALLAH), saya tak sempat nak tengok... satu ingatan yg bagus tu abang long...

Abang Long said...

Wahai adinda puteri ezza, "dah habis dah" ....hehehehe....

noushy syah, TERIMA KASIH atas ucapan itu. Agree with you regarding MENTALITY & ATTITUDE.

sayda, coklat dah habis. Kenapa ?, nak ke ?

lily haslina nasir, INSYAALLAH andai umur panjang.