Monday, December 07, 2009

WANG bertaburan !


Kering kontang.


Jutaan warga asing datang dan mencari rezeki dibumi Malaysia ini. Mudah sungguh. YA, mudah sungguh mereka mendapat rezeki dibumi Malaysia ini. Kenapa mereka mudah mendapat rezeki ? Sebab mereka tidak memilih pekerjaan. Jadi kepada anda yang tidak mempunyai pekerjaan. Jangan memilih pekerjaan. Aku juga tidak pernah memilih pekerjaan. Terasa sungguh aneh. Bila segala ruang seolah sudah tiada untuk mencari rezeki. Memang sungguh aneh dengan kehidupan ini. Aku sudah merasai keanehan itu. Kini, aku hanya memandang kitab al ma'thurat yang sudah lunyai itu. 'Vice versa.'

6 comments:

ummu said...

Salam bang Long
di kejiranan hometown saya,banyaklah kilang-kilang yang berdiri. Elektronik, tekstil dan makanan. Warga asing dari pelbagai warna kulit dan bdaya ada.
Ajaibnya..bila suku sakat saya minta kerja terutama dari kaum lelaki,jawapan yang diterima,"sorrry, taida kerja kosong untuk awak".

eja"s said...

Salam...

Setakat hari ini, Alhamdulillah...kiki tak pernah memilih kerja....akhirnya...rezeki itu memihak pada kiki

attyfir said...

saya tak memilih kerja..selalu stay pd satu keje.makan taun .

AyKay said...

bang,

salam. apa khabar?
sebenarnya, jalan2 itu telah nyata dalam Al Qur'an, dahulukan yang mana patut, maka insyaallah pintu rezki akan terbuka luas.

Saya baru melihat bagaimana warga Vietnam berkerja, amat aneh kerana sgt berbeza dgn kita, padahal letaknya tak lah jauh sgt

Mak Su said...

insyallah ada.... saya ada kakak buat karipap & samosa frozen. abanglong berminat tak nak menerai memasarkan? home-made business aje lah... how?

arsaili said...

salam.....apa kabar abg long...moga dipermudahkan buat abg long yea