Wednesday, March 30, 2011

MOTO BISNES: PPH.


MOTO BARU.


Petikan dari tulisan di FB Abang Long:

Moto Baru bisnes aku: Penghantaran Percuma HADI'S (PPH). Orang yang berjaya ialah orang yang MENCIPTA PELUANG ! Belum ada orang yang membuat penghantaran produk kesihatan secara Percuma ! Aku menghantar produk HADI'S secara percuma sambil menyebarkan risalah dakwah. PERINGATAN: Penghantaran PERCUMA bagi kawasan Klang dan Shah Alam sahaja. :


Aku tertawa sendirian. Usai solat tahajjud. Tiba - tiba sahaja ilham itu datang. Kedengaran pelik. Tapi itulah hakikatnya. Ayatnya berbunyi: Penghantaran Percuma HADI'S (PPH). Sekali dengar seperti PPZ (Pusat Pungutan Zakat).


Bila aku selidik, setakat ini belum ada sesiapa mahupun organisasi yang membuat Sistem Penghantaran Percuma untuk produk kesihatan, apatah lagi penghantaran Air Zam Zam.


Produk kesihatan yang dimaksudkan ialah:

1 - HADI'S Nutri Meal.
2 - KOPI HADI'S (Ganoderma + Tongkat Ali / Ganoderma + Ginseng). (Kotak / Papan).
3 - Susu Kambing + Madu + Disyifakkan dengan 30 juz Al Quran.
4 - Air Zam Zam.


Adalah dimaklumkan bahawa KAWASAN Penghantaran Percuma ialah seperti dibawah sahaja:

1 - Klang.
2 - Pelabuhan Klang.
3 - Shah Alam (Seksyen 1 - 23 sahaja).


Syarat Penghantaran Percuma ialah: Pelanggan perlu membeli 2 (DUA) produk / mana - mana produk. 2 kotak. Itu sahaja.

Aku telah melaksanakan PPH ini selama seminggu. Baru diperingkat permulaan. Diharap mendapat sokongan dari saudara muslim.

No comments: