Wednesday, March 16, 2011

Khidmat Sosial. Anda menghidap penyakit serius ?

Khidmat Sosial.


Setelah 3 tahun aku menghidap penyakit misteri. Kini, Alhamdulillah, keadaan kesihatan aku semakin menunjukkan pemulihan. Aku bersyukur, aku bersyukur atas rahmat yang Allah kurniakan kepada aku.


Masih terbayang, dan aku akan kenang sepanjang hayat aku, bagaimana sakit, menderita, azab dan seksanya aku diwaktu itu. Sudahlah sakit, hilang pekerjaan pula. Sepanjang aku sakit, aku telah masuk kedalam hospital (Wad Kecemasan) sebanyak 16 kali. Hampir 20 kali disuntik, diambil darah dan dimasukkan air.


Kini, aku berhasrat untuk membantu saudara - mara, rakan dan sahabat sekalian. Aku tidak mengharapkan apa - apa. Aku hanya ingin membantu. Kerana aku tahu betapa sakitnya bila kita sakit, khususnya penyakit yang serius !


Cuma satu sahaja, ya, cuma satu sahaja permintaan dari hati yang tulus ini.


DOA kan semoga - Allah membukakan pintu rezeki, murahkan rezeki, mudahkan rezeki dan berkati rezeki buat - keluarga aku dan diri aku.


Alhamdulillah, berkat dari doa yang tidak putus - putus. Aku dapat merasakan bagaimana beberapa orang sahabat aku yang menangis sewaktu berdoa dihadapan Kaabah, sewaktu mengerjakan ibadah haji tempohari, memohon kasih sayang Allah, semoga diri aku sembuh dari penyakit. Tiada kata lain, aku hanya mampu mengucapkan TERIMA KASIH buat - Kak Saadiah, Kak Sri Diah, Neeza dan beberapa sahabat lain.


Berbalik kepada kisah aku. Selepas hari raya korban tempohari. Aku didatangi seorang wanita. Dan dipendekkan kisah. Aku seolah - olah dipertemukan dengan penawar yang aku cari.


Usai berbincang dan mengambil beberapa jenis ubatan. Kini .... Alhamdulillah. Aku sudah bertambah keyakinan dalam diri ini. Dan, kini, aku berhasrat untuk membantu saudara yang lain.


Jika anda mengalami pelbagai penyakit serius. Sebagai contoh - Kencing Manis, Darah Tinggi, Penyakit Buah Pinggang, Strok, Masalah Jantung, Gout dan sebagainya. Aku syorkan supaya berusaha berubat dengan wanita ini. Ya, kita hanya berusaha. Kita berdoa. Dan Allah yang menyembuhkan !


Sila kirimkan sms ke - 019 2254 910.

1 comment:

Islawati Azahari said...

Assalamualaikum Abang Long,

Ingat Is (Nieys) lagi? Baru nak kembali berblogging.. huhu.. semoga Abang Long sekeluarga terus dimurahkan rezeki dan dilimpahi rahmat.. Amin..

Ni blog Is yang baru ye:
http://blog.issha-shoppe.com/