Thursday, September 30, 2010

RANGKUMAN RAYA

KE SINGAPURA.


InsyaAllah, hari Ahad ini, aku akan berangkat ke Singapura. Menguruskan segala perkara berhubung dokumen arwah papa. Dokumen dari Malaysia, Alhamdulillah, semuanya telah siap dan lengkap. Sanak saudara dan sahabat handai papa di Singapura juga telah siap menunggu.


Cuma aku terfikir bagaimana cara untuk ke Singapura. Naik tren ? atau naik bas ? atau naik kapalterbang ? atau pandu kereta sendiri ?



RAYA & JEJAK KASIH.


Bila aku melihat begitu ramai yang datang kerumah raya kali ini. Aku rasa sungguh terharu. Ada sanak saudara yang tidak pernah bertemu selama ini telah datang kerumah. Umpama jejak kasih. Mereka datang dengan perasaan berbaur. Ada suka. Ada gembira. Ada ketawa. Ada esak tangis. Ada terharu. Ada hiba.


BLOGGER. Oh terasa indah dunia ini. Selama ini aku berinteraksi melalui ruangan internet. Samada Blog ataupun FB. Kini kami bersua wajah. Ada yang malu - malu umpama gadis. Ada yang terus terjah ketawa.


Apapun. TERIMA KASIH kepada semua yang sudi hadir ke PONDOK BURUK Kami.



JADUAL PADAT.



Selama beberapa hari ini. Aku menjadi terlalu letih. Terlalu penat. Semuanya akibat jadual dan program harian terlalu padat. Semuanya terlalu penting. Hatta, tulisan didalam entri inipun ditulis sewaktu sedang menunggu nombor giliran di TNB.


Dan jadual harian akan terus padat hinggalah aku berangkat ke Singapura.



HADI'S.



Ramai yang menyangka jualan produk ini akan berkurangan. Tetapi, dari awal lagi aku menyanggahnya. Dan terbukti HADI'S terus mendapat pesanan tanpa henti. Jawapannya mudah sahaja. Sepanjang bulan Syawal ini yang terus dipenuhi dengan undangan rumah terbuka, maka orang ramai akan menjamu selera dengan pelbagai juadah. Sudah tentu ada yang akan mengalami 'perut meragam'.


Maka diwaktu inilah produk seperti HADI'S amat diperlukan. Kerana antara fungsinya utama ialah MENJAGA USUS ! MENJAGA JANTUNG !


# Makan makanan berlemak, berminyak, minum ais, minum minuman bergas, kurang rehat, stress dijalanraya. FIKIR - FIKIRKANLAH SENDIRI.


2 comments:

atty's said...

selamat pergi singapore ye abanglong..takecare.

arsaili said...

salam abg long..lama tak berblogging dan lama tak singgah ke mari....apa pun takziah buat abg long sekeluarga di atas pemergian ayahanda tercinta..semoga ALLAH tempatkan arwah di AL JANNAH...ameen. Abg long, bole email your hp no..hp rosak tempoh hari...ilang semua number phone