Monday, May 31, 2010

DEDAH PAYU DARA PUNCA GEMPA BUMI - ULAMA IRAN

*Gambar : Ayatullah Kazem Sadeqi (Ulama Iran).


Isu payu dara tiba-tiba 'meledak' di laman sembang Facebook, apabila seorang penulis blog wanita menggesa 'rakan sejantina' membuktikan dakwaan ulama Iran, Ayatullah Kazem Sadeqi yang berkata wanita seksi dan perbuatan mendedahkan buah dada sebagai punca gempa bumi, adalah salah.


Ketika pengguna internet melayari laman rasmi dikenali 'Boobquake', gempa bumi 6.5 skala Richter yang melanda Taiwan, mencetuskan jenaka online, di kalangan pelayar internet, apabila mereka bertanya sama ada ia adalah bukti kenyataan ulama berkenaan.


Lebih 55,000 orang menyokong laman Boobquake nukilan Jennifer McCreight yang menyifatkan dirinya seorang pejuang wanita yang lantang bersuara dan tidak beragama, menunjukkan gambar payu daranya yang besar.


“Tidak, gempa bumi Taiwan belum lagi menunjukkan kesan ketara. Jika kita dilanda gegaran pada kekuatan yang sama sehingga esok, mungkin kita terpaksa terima pendapat ulama itu ,” kata pelajar senior kolej itu ketika mengemaskini blognya.


McCreight yang tinggal di Indiana, Amerika Syarikat, menggunakan laman sembang sosial Twitter untuk mendapatkan pandangan wanita seluruh dunia untuk menguji sejauh mana kebenaran dakwaan ulama itu bahawa wanita seksi boleh menyebabkan ‘bumi bergegar’.


“Ramai wanita zaman ini tidak memakai pakaian yang sopan sehingga menyebabkan ramai lelaki ‘sesat jalan’ dan mencemar kesucian diri, menyebabkan maksiat berlaku secara berleluasa di kalangan masyarakat dan meningkatkan jumlah kejadian gempa bumi,” kata Sadeqi baru-baru ini.



# Ulasan Abang Long:


"Tidak perlu kajian ter-per-inci. Hakikatnya. Setiap lelaki NORMAL akan BERGEGAR iman dan naluri mereka bila melihat wanita yang mendedahkan tubuh mereka.

4 comments:

aNIe said...

Setuju dgn ulasan abang long...hehehe

azimask said...

ulasan abg long tuh amat boleh diterima pakai... :D

Masy said...

pelik, tapi tak mustahil jugak kan

chekgu Bani Hassim said...

bende yg luar biasa dah jadi biasa..bile dijadikan sebab, masing2 nak menegakkan benang yg basah...

sape salah sape benar, Allah kalau nk turunkan bala, yg tak bersalah pon kene jugak...