Sunday, May 16, 2010

Dakwah & BISNES.


Membeli sambil menderma.


Itulah motto bisnes tempat aku bekerja sekarang. Pada kali ini, anda semua akan didedahkan tentang satu perkara yang selama ini menjadi persoalan kepada ramai orang.


# Inilah rupa bentuk bisnes / gerai jualan sewaktu ceramah.


Buat makluman para pengunjung dan sahabat sekalian. Sudah 6 bulan, aku bekerja dengan seorang Ulamak yang juga seorang pendakwah bebas. Beliau juga merupakan Mudir merangkap Pentadbir atau Pengarah sebuah pusat tahfiz Al Quran.


Namanya ialah Al Fadhil Ustaz Mohd Sofiuddin Bin Amran. Seperti dientri yang lalu. Aku adalah Pemandu @ Drebar @ Penulis Blog @ Penjual @ Jurufoto @ Pelayan @ Kerani Kaunter @ Pembantu Peribadi kepada Ustaz Sofiuddin ini.


Beliau juga merupakan seorang penceramah didalam stesen radio Selangor FM. Kami akan pergi memenuhi pelbagai program diserata negara.


Jika ada sesiapa yang berhajat atau berhasrat untuk menjemput beliau untuk sebarang majlis, adalah dipersilakan dan dialu - alukan. Beliau bersedia memenuhi sebarang bentuk majlis ilmu.


Dan AKU. Sebagaimana kebiasaan. Dimana sahaja ada program. Maka, aku akan bertugas untuk membuka gerai menjual pelbagai produk Muslim. Jadi, sekiranya ada yang berminat untuk menjemput Ustaz Sofiuddin, maka aku ingin menasihatkan supaya kami diberikan peluang untuk membuka gerai jualan. Kerana, segala hasil dari jualan akan digunakan untuk pembangunan tahfiz ini.


Andainya banyak barang terjual. Maka, banyaklah komisen. Tetapi, jika tiada barang yang terjual. Maka, tiadalah komisen. Apapun, yang penting, aku SIHAT. Kerana, itu juga rezeki.


# Ada sesiapa yang berhasrat untuk memberikan peluang bisnes kepada Abang Long ? Kalau boleh janganlah bisnes yang besar dan memerlukan modal besar. Biarlah bisnes kecil, modal kecil, tapi boleh dilakukan dengan ISTIQAMAH.


# Bagi sesiapa yang berhasrat untuk membeli novel atau bahan bacaan terbitan ALAF 21. Maka, pembelian minimum ialah sebanyak 2 buah novel. Dan penghantaran adalah PERCUMA. HANYA bagi penduduk sekitar - Klang, Pelabuhan Klang, Shah Alam, Bandar Sultan Suleiman, Sri Andalas.

6 comments:

aNIe said...

Alhamdulillah...semoga segala usaha abang long akan dpt memberikan rezeki untuk abang long dan keluarga...

Dan yang paling penting abang long sihat...

Mulan said...

moga dipermudahkan segala urusan..

emel saya muniqaz@hotmail.com & boleh add to fb guna emel ini..

Abang Long said...

Kak aNIe - Alhamdulillah. :)

"MULAN" - Terima kasih

Web Sutera said...

Alhamdulillah.

Mak Su said...

slamat berjaya buat abang long

ckLah @xiiinam said...

Selamat berjuang...