Friday, January 04, 2008

DOL LEMAN



Dari penghujung tahun 2007, hinggalah memasuki tahun 2008. Si kecil ini, gambarnya seperti diatas, sentiasa sahaja ada.


Pada mulanya, wajah dan gayanya memang agak menakutkan. Tidak banyak bercakap, hanya memerhatikan Abang long sekeluarga sahaja.


Kemana kami pergi, si kecil ini pasti ada.


Ke MPH, dia ada,

Ke POPULAR, dia ada,

Ke PERPUSTAKAAN, dia ada,


Malah, kemana sahaja tempat tumpuan orang ramai, si kecil ini pasti ada, dan seolah - olah mengekori kemana sahaja kami pergi. Si kecil ini akan tersenyum jika kami pergi ke kedai atau kawasan atau tempat menjual buku.


Yang anehnya, anak - anak abang long tidak merasa takut, malah seperti hendak pergi kearah si kecil ini dan bermain - main dengannya. Namun Abang Long menegah.


Akhirnya, dengan perasaan bersalah dan dengan sifat sepenuh kasih sayang seorang bapa. Maka Abang Long terus sahaja mendapatkan si kecil ini, semata - mata untuk menggembirakan anak - anak Abang Long.


Apabila Abang Long bertanya kepada si kecil ini "siapa kamu?" Dengan lancar dan petah si kecil ini menjawab "Orang panggil saya, Dol Leman."


Bagi semua pengunjung yang dihormati, jika anda ingin mengetahui dengan lebih lanjut tentang kisah si kecil yang bernama Dol Leman ini. Sila dapatkan di gerai buku seperti yang diletakkan diatas.


Sebuah kisah penyiasat cilik yang begitu menarik, ceria, terdapat unsur - unsur suspen dan mendebarkan. Begitu sesuai bagi pembaca yang sukakan sesuatu yang adventure.


Bukan sahaja anak - anak pasti menyukainya, malahan Abang Long yang sering tertekan dengan tugasan harian juga berasa teruja bila membacanya. Terasa santai, menggelikan hati dengan adegan - adegan yang dipaparkan. Sebuah kisah yang begitu sesuai dengan semua peringkat usia.


# Bayangkan bagaimana seorang kanak - kanak menjadi 'penyiasat' dan menyelesaikan sebuah 'MISTERI' !


# Tidak rugi memilikinya !



# Harganya memang MURAH, cuma RM10.90. Abang Long sudah beli sebanyak 5 buah. Dan diberikan kepada anak - anak yatim, perpustakaan sekolah dan anak saudara. Bukankah tugas kita untuk memandaikan bangsa dengan program pembacaan.

4 comments:

viruspadu said...

abg long ni saspen sungguh la sy baca awal2 td hehehe

mama ranggie said...

senyum po'chik mersik nih...

arsaili said...

uiksss publisiti creative dol leman ni..nanti nak baca gak...suka aa mersik nih

Jie said...

suka juga bagi hadiah buku