Tuesday, October 04, 2011

HARIMAU MENERKAM ...!!!




ROUGH OR TOUGH
WE DELIVERED.


Sepanjang Ramadan yang lalu hingga hari ini. Syukur alhamdulillah, rumahku tidak putus - putus dikunjungi oleh para sahabat bloggers dan sahabat FB yang telah lama mengenaliku. Mereka datang atas pelbagai sebab dan urusan. Yang paling utama ialah untuk membantu aku dan famili sekadar termampu oleh mereka.


Tetamu yang datang adalah PEMBAWA REZEKI. Sungguh benar ungkapan itu. Malahan itulah amalan yang dituntut oleh agama Islam kepada penganutnya.


Namun, dari begitu ramai bloggers dan sahabt FB yang berkunjung kerumahku. Ada beberapa orang yang begitu prihatin dengan tulisan aku didalam Blog Abang Long. Mereka memberikan komen yang begitu baik dan jujur. Aku amat menghormati pandangan mereka.


Dan semalam, seorang rakan FB telah melontarkan pandangannya yang agak berlainan. Sudut pandangan seorang wanita. Bila aku hayati dan cermati pandangannya. Aku akui kebenarannya. Dia seolah - olah memberikan aku inspirasi untuk maju dalam perjuangan hidup.


Sebagaimana FB, maka blog juga adalah hak milik peribadi seseorang. Terpulang kepada pemiliknya untuk melakukan apa sahaja tindakan drastik yang perlu. Disitulah ruang dan peluang untuk pemilik 'bersuara dengan bebas.'


Maka, bermula dari detik ini. Aku akan bertindak lebih pantas dan 'garang.' Seumpama ikon atau lambang sekolah aku - seekor harimau yang sedang mengaum untuk menyerang. Pantang nampak peluang atau mangsa.


Perlambangan kaum Cina. Apa sahaja disekeliling kita adalah PELUANG ! Terpulang kepada kepandaian dan kebijaksanaan kita untuk 'merebut' peluang yang ada dihadapan mata.


Slogan sekolah aku - TIGER ! ROAR !!!

<<< Untuk mendapatkan produk dibawah sila klik pada banner >>>



1 comment:

aNIe said...

Semoga abang long akan lebih agresif spt harimau menerkam apa jua peluang yang ada... dan semoga ALLAH akan melapangkan pintu rezeki abang long...

Kawan2 tidak akan pernah berhenti mendoakan abang long...