Monday, December 13, 2010

AL QURAN sumber ILMU dan REZEKI.


Belajar Mengajar Al Quran.


Ramai yang tertanya - tanya. Abang long kerja apa ? dimana ?


Ok. Untuk makluman semua. Abang Long sekarang bekerja disebuah kedai buku. Alamat penuh:


AL BAGHDADI TRAINING CENTRE.
No. 67, Jalan Lawan Pedang, Tadisma Business Park,
Seksyen 13, Shah Alam.


Lokasi kedai berhampiran dengan Giant dan Stadium Shah Alam.


Operasi utama kedai ini ialah membuka kelas pengajian Al Quran menggunakan teknik Al Baghdadi. Kedai ini baru sahaja dibuka pada bulan September yang lalu.


Didalam kedai ini, Abang Long diberikan kesempatan untuk menjual produk HADI'S (pendapatan sampingan). Sekarang ini sedang pulun mencari kewangan, apatah lagi sekolah sudah hendak dibuka.


Tugas Abang long ialah: Jaga kedai, jawab panggilan telefon, pemandu kereta Ustaz, penjual, promosi, mencipta pemidang, mencari guru agama, mencari tuan imam, menabur maklumat tentang teknik ini, tukang sapu, cleaner, dan sebagainya. Hahahaha .... ini maklumat betul ya.


Disamping itu. Diwaktu makan tengahari. Abang long akan menghantar novel kerumah - rumah sekitar Shah Alam. Penghantaran secara PERCUMA. Dengan syarat kena beli 2 buah novel ALAF. Tetapi kalau ada yang hendak beri upah lebih atau sedekah sebab kasihan. Alhamdulillah, Abang long tak akan tolak. :) Maklumlah, kena pakai banyak duit sebab nak buka sekolah. Ini yang tengah pening ... hehehe.


Yang penting. Kalau ada sesiapa yang hendak belajar mengaji Al Quran. Silalah datang ke kedai kami. Ada kelas kanak - kanak, ada kelas remaja, ada kelas untuk dewasa.


Marilah belajar mengaji dengan rasa CERIA, SERONOK, GEMBIRA.



MAKLUMAN PENTING:


Bagi sesiapa yang menetap didalam kawasan - KLANG, Pandamaran, Pelabuhan Utara, Bandar Sultan Suleiman, Shah Alam (dari Seksyen 1 - 25 sahaja). Jika anda berhasrat untuk mendapatkan novel terbitan ALAF 21. Maka, dengan pesanan 2 (DUA) novel. Penghantaran akan dibuat secara PERCUMA ! Sila hubungi - 019 2254910.

3 comments:

Mak Su said...

kalu dtg nak mintak kerja dilayan ker?

Abang Long said...

Mak Su - Tetap dilayan walau apapun tujuannya.

iza said...

salam abg long.. kelas mengaji masih aktif ke?