Sunday, December 19, 2010

Panggilan Ustaz.


Ustaz Abang Long


Terus - terang aku katakan bahawa aku tidak mampu untuk bercakap lagi. Memang menggelikan hati. Dimana - mana sahaja, aku dipanggil Ustaz. Satu gelaran yang memang tidak layak untukku.


Aku jenis sentimental. Kadang rock. Selalunya pop. Ada ketikanya aku suka dangdut.


Aku memandu kereta bersama Ustaz. Tetapi aku buka saluran Klasik Nasional.


Aku memang peminat fanatik - Jamal Abdillah.
Aku suka irama tahun 60'an.
Aku minat Alleycats - Trima kaseeeeehhhhh.


Aku pemandu Ustaz. Aku jaga kedai jual kitab. Aku jual minuman bijirin HADI'S.


"Saya bukan Ustaz, saya hanyalah pembantu Ustaz."


Tetapi, masih ramai yang tetap memanggil aku Ustaz. Sekarang aku hanya mampu tersenyum. Kalaulah mereka tahu, aku tidak ada pendidikan agama.


Cuma sekali sahaja aku hampir terlepas cawan yang aku pegang bila seorang gadis yang sungguh cantik memanggil aku dengan panggilan ABANG.



MAKLUMAN PENTING:


Bagi sesiapa yang menetap didalam kawasan - KLANG, Pandamaran, Pelabuhan Utara, Bandar Sultan Suleiman, Shah Alam (dari Seksyen 1 - 25 sahaja). Jika anda berhasrat untuk mendapatkan novel terbitan ALAF 21. Maka, dengan pesanan 2 (DUA) novel. Penghantaran akan dibuat secara PERCUMA ! Sila hubungi - 019 2254910.


4 comments:

Atika Natasha said...

o0h,ust ni kn mksud nye guru..mgkin incik ni pnah ngaja pape kat di0rg k0t sbb tu lekat "ust".cuma kat mlysia ni jer psepsi kita kan ust hnya trhad utk guru agama..huhu..pape p0n bgus ape kna pnggil mcm tuh,bleh buat kite nak impr0vekan diri kite mnjadik s0rg "ust" kan?sy p0n lyn gak lagu2 jiwang nih..bese la tuh..asal x lalai.

Mak Su said...

alhamdulillah

afziZa said...

kat putrajaya tak boleh ke?

afziZa said...

kat putrajaya tak boleh ke?