Tuesday, December 28, 2010

3 dalam 1.


Madrasah Tahfiz.


Alhamdulillah. Kini, anak aku yang ketiga - Muhammad Habibullah, juga telah diterima masuk kedalam Madrasah Tahfiz. Ujian kelayakan agak perit. Tempat begitu terhad. Permintaan pula terlalu banyak. Pihak pengurusan tahfiz terpaksa menolak dengan berhemah.


Kini. Ketiga - tiga anak aku berada didalam pusat tahfiz yang sama. Muhammad Fakhrurrazi, Muhammad Amir Uzair dan Muhammad Habibullah.


Marilah kita bersama - sama berdoa semoga mereka menjadi HAFIZ AL QURAN.


Kerana sesungguhnya, seperti yang disabdakan oleh jujungan besar Nabi Muhammad S.A.W. Seorang yang hafaz Al Quran akan diberikan keistimewaan untuk syafaat di hari akhirat kelak.


Kini, dunia sudah terlalu uzur. Kita sekarang berada dipenghujung usia dunia. Sudah terlalu ramai manusia yang lupa membawa bekalan ke alam akhirat. Sedangkan waktu untuk kita beramal dan beribadah sudah semakin suntuk.


Aku sentiasa ingat pesan seorang ulamak. Kita mesti berusaha untuk menjadi KAYA supaya kita dapat membantu umat Islam yang MISKIN. Dan jadikan harta kekayaan kita sebagai modal untuk kita melangkah penuh bergaya kedalam syurga.


Kisah dan gambar anak - anak aku akan disiarkan dari semasa ke semasa. Dan aku dengan rendah hati menyeru kepada umat Islam sekalian. Marilah kita bersama - sama 'melahirkan' seberapa ramai HAFIZ AL QURAN.


Buat pengetahuan kaum muslimin. Ketiga - tiga anak aku kini menuntut di - Madrasah Tahfiz Al Quran Ar Rasyid, Sungai Udang, Klang. Jika ada sesiapa yang berhajat untuk bertemu mereka, dipersilakan.


Yang pasti, kita tidak akan rugi. Dunia dan membawalah ke akhirat.


2 comments:

Tie said...

Alhamdulillah, Tie tumpang gembira.

Masy said...

untungnya abg long :) syukur..