Sunday, August 15, 2010

Hadi's Nutri Meal. Minuman Bijirin yang BERKHASIAT.


KESIHATAN didahulukan. AMAL SOLEH diutamakan.


Sketsa Pertama.

Disebuah surau. Seorang lelaki sedang mengurut kaki seorang sahabatnya sambil berbual. Aku yang sedang lalu disitu menegur dan memberi salam. Lalu aku mengedarkan risalah kesihatan. Selepas memberikan penerangan ringkas. Seorang daripada lelaki itu bertanya harga HADI'S. Apabila aku memaklumkan harganya. Lelaki itu terus berkata "Nantilah dulu, saya tak ada duit."


Lalu disanggah oleh sahabatnya "Hai, sampai macam ini punya sakit pun engkau masih nak berkira lagi?"


Aku hanya tersenyum dan terus berlalu dari situ. Tiba - tiba lelaki itu memanggilku semula "Saudara, kalau saya beli banyak, boleh dapat diskaun tak?"


Aku bertanya "Berapa?" Lelaki itu menjawab "3 kotak."


Selepas 4 hari. Aku menerima sms dari lelaki itu "Salam, nak beli HADI'S 3 kotak. Bila boleh dapat? Alhamdulillah, sakit di kaki semakin kurang."



Sketsa Kedua:

Berita yang dibawa dari mulut ke mulut akhirnya sampai kepengetahuan aku. Kisah seorang wanita yang sedang menyusukan anaknya, sedang menghadapi masalah, dimana susunya badannya agak kurang. Apatah lagi bulan puasa.


Lalu aku mengusulkan supaya wanita itu mengambil produk HADI'S. Demi untuk anaknya yang dikasihi. Wanita itu terus mendapatkan HADI'S dan mengamalkannya.


Baru 2 hari menggunakannya. Si wanita itu menghubungi aku. "Dik, Alhamdulillah, akak boleh berpuasa dah, si kecil tu pun tak banyak meragam, eh, kalau ayah akak ada sakit Gout, boleh ambil tak minuman ini?"


Aku hanya tersenyum. Ya Allah, semoga usaha ku ini ENGKAU berkati.



Sketsa Ketiga:

"Ya Allah, punyalah susah hendak suruh anak akak yang kecil itu untuk bersahur, dia tak mahu langsung menjamah makanan, lepas tu, bila tengahari ... terus tumbang... kesian pulak nak suruh puasa." Itulah REALITI yang terpaksa dihadapi oleh ramai ibubapa.


Kini, sudah ramai ibubapa yang bebas dari beban tersebut bila aku mengesyorkan minuman bijirin HADI'S.


Semua peringkat umur boleh menggunakannya. Alhamdulillah. Ramai yang sudah mendapat faedah dari HADI'S.


Seorang jiran berkata "Pagi tadi, kami sekeluarga nyaris tak bersahur, kami terjaga, lagi 1 minit hendak habis waktu, punyalah kelam kabut, nasib baik ada HADI'S, kami ambil sorang sepeket, minum terus ... Alhamdulillah, perut pun tak meragam."


Aku terus tersenyum.


1 comment:

Idalara said...

Salam..teruja saya mendengar khasiat Hadi's Nutri Meal ni..kat mana boleh dapat?