Saturday, January 16, 2010

Permintaan aneh.


Ais krim 'taufan' ganti milo ais 'tabur'.


Sewaktu sedang asyik memandu di Lebuhraya Persekutuan. Jam ditangan menunjukkan pukul 11.40 malam. Tiba - tiba sahaja ustaz yang sedang ber-sms disebelah aku berkata "Belikan ana ais krim satu."


Aku terdiam, dan lantas menoleh kearahnya. Sambil merenung wajahnya dalam suasana suram. Tiba - tiba ustaz bertanya lagi "eh, kenapa pandang wajah ana macam tu?"


Lalu aku bersuara "Kan kita dilebuhraya, tengah malam pula, mana ada kedai jual ais krim ...?"


Lalu ustaz terus berkata "Ana tahulah kita dilebuhraya ... tapi, bila berhenti sebentar lagi, kita singgahlah dimana - mana kedai untuk membeli ais krim ... pelikkah permintaan ini?"

Aku tidak berkata tetapi terus tertawa mengenangkan permintaan sebegitu.


Selalunya setiap kali singgah dimana - mana, hanya satu permintaannya iaitu Milo Ais 'Tabur'. Tetapi kali ini bertukar kepada Ais Krim 'Taufan.'


Bagaimana rupanya Ais Krim 'Taufan' ?


Ianya adalah ais krim 'calit' atau ais krim ceduk atau 'scoop' yang ditabur kacang hancur diatasnya. Memang sedap ! Cubalah.

12 comments:

Tie said...

Ooo.... boleh buat sendiri la ais kerim taufan tu, hehe..

Nampak berselera gambor ais kerim tu.. :)

nza said...

ingatkn ustaz tu mengidam...hi...mmg sedap.

silversarina said...

kenapa taufan namanya ??

Mersik said...

Agaknya.. kalau ustaz tu ajak ngeteh2, mau abg long terkoma2 ek. kekekek

Mak Su said...

oohhh.. peminat aiskrim rupanya :), bolehlah maksu join ek.

Masy said...

mcm2 idealah ustaz ni hehehehh

kakna said...

uztaz makan skrim ye??
he3..

sally said...

hehehe..nama dia mengancam..

aNIe said...

Hmmm...memang peliklah abang long...tgh2 kat highway teringat nak makan eskrim...eskrim taufan plak tu..

nuraarin-life said...

Assalamualaikum abang long, dah lama tak menjengah ke sini..

Milo ais tabur ngan air krim 'taufan'.. dua2 pun saya suka..
Dah cakap2 nie, teringin pula

tunbegia said...

sungguh sedap ais krim,

salamm,

K@mpung Chelsea said...

blog walking...hehe xtahu nak komen ape...ade satu info best pasal barrack obama versi malaysia.nak thau ? klik sini http://ohmisteri.blogspot.com