Saturday, October 25, 2008

Rumah Terbuka ALAF 21

Jemputan Rumah Terbuka ALAF 21.


Baru - baru ini, aku menghadiri jemputan 'rumah terbuka' yang dianjurkan oleh ALAF 21 Sendirian Berhad. Di Shah Alam.


Benar - benar menggembirakan. Setelah berbulan - bulan lamanya tidak bertemu dengan novelis. Inilah majlis yang berupaya untuk mengumpulkan sebanyak mungkin novelis yang bernaung dibawah bumbung ALAF 21. Dari novelis yang telah menghasilkan karya lebih dari 10 buah novel, hinggalah novelis yang baru menghasilkan sebuah novel. Semuanya berkumpul untuk berhari raya, bermesra dan bermaaf - maafan.


Antara yang hadir ialah Ramlee Awang Murshid, Sri Diah, Anis Ayuni, Aisya Sofea, Dr. H.M. Tuah Iskandar Al Haj, Damya Hanna dan adiknya, Eka Fahara, Eyman Hykal, Lily Haslina Nasir, Lily Suriani, Meen Zulaikha, Durrah Fatiha, Murni Aqila, Bikash Nur Idris, Aleeya Aneesa, Aida Adirani, Rose Harissa, Hezzy Azra, Hani Fazuha, dan ramai lagi.


Namun, aku terlepas peluang untuk bertemu dengan seorang novelis tersohor iaitu Norzailina Nordin. Beliau merupakan seorang novelis dan selebriti chef yang terkenal. Dimana antara novel beliau yang 'ngetop' ialah - Impian Terindah, Menanti Kasih, Getaran Rindu dan banyak lagi. Selain dari itu, bagi penggemar masak - memasak atau yang gemar menyimpan atau memiliki koleksi buku masakan, maka boleh dapatkan hasil karya beliau di ALAF 21.


Yan paling mengujakan pada kali ini ialah, pihak ALAF 21 telah membawa lori cendol ke dalam kawasan premis. Sesuatu yang berjaya menarik perhatian para jemputan.


Alhamdulillah, walaupun aku tidak dapat menjamah makanan yang terhidang disebabkan masih berada dalam tempoh rawatan. Namun aku bersyukur kerana dapat menghadiri majlis tersebut. Dan paling menggembirakan, bilamana inilah kali pertama aku membawa kamera bersamaku. Untuk merakamkan detik - dteik indah 'bersamamu'. Terima kasih kepada adik iparku yang sudi meminjamkan kamera itu.


# Aku terlihat pemidang di simpang jalan utama ke rumahku, Jemputan Aidilfiitri pada - 10 hb November. Aku hanya tersenyum dan menggeleng kepala.

No comments: