Monday, April 30, 2007

buku yang menarik ...dan perlu dimiliki oleh setiap keluarga





Pada 29hb April. Aku telah berada di PWTC. Sambil "bertugas" di Dewan Tun. Dr. Ismail.

Selama 5 jam aku berada disana, aku hanya berkesempatan untuk pergi ke beberapa Booth sahaja. Itupun sekadar untuk meninjau dan melihat buku - buku yang dijual.

Dan disana juga aku telah berkesempatan untuk bertemu dengan beberapa orang teman Bloggers, yang selama ni hanya "berbicara" dialam siber. Seperti Mamajambu dari Singapura, Siti, Adhan, Ruby Hazri - Novelis.

InsyaAllah, aku telah berbincang dengan beberapa orang Bloggers. Dimana pada tahun depan, (jangan ingat lama lagi, pejam celik ... 2008). Kita akan mengadakan PERJUMPAAN dengan seberapa ramai Bloggers. Dan kita akan bertemu pada Pesta Buku 2008.

Pertemuan yang paling mengujakan aku adalah, dimana aku telah diizinNya, untuk bertemu dengan penulis buku - iaitu Puan Saridah Hamid - klik disini

Walaupun "perkenalan" kami hanya baru berlangsung dalam beberapa bulan ini. Namun, telah dapat mencipta satu jalinan ukhuwwah yang begitu baik.

Syukur Alhamdulillah, aku telah berjaya mendapatkan buku hasil penulisannya, beserta dengan titipan kata - kata dan tandatangan beliau. Aku begitu menghargainya.

Kepada pengunjung Blog ini, diatas adalah cover buku beliau yang diterbitkan oleh PTS.

# Buku beliau adalah buku berunsur agama, namun ditulis dalam bentuk yang begitu santai dan mengikut gaya penulisan era moden. Tidak berbelit - belit sepertimana sesetengah buku agama. Terlalu banyak pengajaran yang dipaparkan yang boleh dijadikan panduan serta pedoman kepada kita sebagai seorang Muslim.

# Selembut BICARA Kisah - kisah Inspirasi Untuk Wanita.
Bukan sahaja untuk dibaca oleh kaum wanita. Malahan cukup sesuai untuk dibacakan oleh ibubapa kepada anak - anak, sewaktu mereka hendak tidur diwaktu malam.

2 comments:

saridahamid said...

Terima kasih Abang Long kerana sudi mempromosikan buku saya yang biasa sahaja. Hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa Abang Long dan sahabat yang lain.

pB said...

salam ...