Saturday, December 16, 2006

SELAMAT HARI JADI buat SAHABATKU

Jam menunjukkan pukul 8.30 pagi, bila aku mendengar telefon bimbitku berbunyi, ...... ah, mintak-mintaklah bukan panggilan dari pejabat. Bila kulihat pada skrin, oh .... rupa-rupanya sahabatku, yang membuat panggilan, lalu panggilan itu kujawab, maka sewaktu berbual itu, berderailah ketawaku, manakan tidak, sahabatku itu sedang menghadiri kursus penulisan anjuran ALAF 21, bertempat di INTEKMA - Shah Alam, yang menjadi topik perbualan atau isu, bukanlah isu sebenarnya, sebetulnya, sahabatku itu adalah satu - satunya peserta dari Kaum Adam, aduhhhh ....dan lebih dari 30 peserta lain adalah terdiri dari Kaum Hawa.

Lalu ku bertanya, "eh ....engko boleh "handle" ke ....", "aku takut engko yang akan "dikerjakan" oleh mereka" ?.... maklumlah engko seorang je lelaki" ....

Sahabatku hanya ketawa ....."entahlah" jawabnya spontan.

Aku menyakat lagi .... "eh ...sebelum ke sana, engko minum tak kopi Tongkat Ali" ? ....

Lalu sahabatku berkata ...."aku bukan minum satu gelas, tapi satu jag ....hahahahaha "....

Ya, itulah sahabatku baik ku, yang mana, bila kami duduk "ngeteh" berdua, dan selalunya "berdua sahaja" .... ada sahaja yang kami bualkan, dari sekecil - kecil perkara hinggalah ke isu - isu besar.

Namun, bila berkumpul beramai - ramai, sahabatku itu, seperti seorang pendiam, tak banyak bercakap, ada ketikanya seperti seorang lelaki pemalu (memang peribadinya, beliau seorang yang pemalu). Sebab, kali pertama aku mengenalinya, beliau agak kaku bila berbincang, seorang yang tidak banyak bercakap, dan lebih banyak mendengar, tetapi apabila sudah lama, bersahabat dan mengenalinya, aku dapati bahawa, sebenarnya, sahabatku itu memang "satu kepala" dan begitu serasi denganku.

Kelab Peminat Novel ALAF 21 atau kata ringkasnya - ALAF21 FC, adalah Kelab yang mempertemukan aku dan sahabatku ini, beliau adalah seorang yang begitu tekun, fokus dalam melakukan sesuatu tugasan, seorang yang ceria (bila kami berdua sahaja, ada sahaja yang dibualkan), seorang yang tidak pernah jemu dalam menjalankan apa sahaja aktiviti Kelab, seorang yang boleh pada bila - bila masa sahaja, bersedia turun padang untuk menjayakan aktiviti Kelab, seorang yang tidak pernah berkira dalam urusan kewangan, dimana beliau sanggup dan bersedia untuk mengeluarkan wangnya sendiri untuk menggerakkan aktiviti Kelab, beliau juga boleh diharapkan untuk mendapatkan berita untuk Blog Kelab, dan ulasannya dalam Blog Kelab, kelihatan begitu bersahaja dan ceria, malah dari tinjauan rambang kami, mendapati bahawa sahabatku ini lebih dikenali dialam siber dari diriku sendiri sebagai Pentadbir Kelab.

Dan buat pengetahuan anda, Blog ini juga dibina, dibangunkan, dimeriahkan, diceriakan dan diubahsuai oleh sahabat ku itu, ya .... TERLALU BANYAK JASA yang dicurahkannya untuk Kelab dan kepadaku sendiri secara peribadi.

Selain dari membangunkan Blog ini, sahabatku itu juga, menjadi Pentadbir Blog ALAF 21 FC, dan dalam masa yang sama, beliau juga mempunyai Blognya yang tersendiri dan peribadi, dimana Blog Peribadinya itu begitu dikenali ramai, ceria, glamour, dan menjadi Blog yang mempunyai rating pengunjung yang tinggi setiap hari, dan dalam dunia siber, sahabatku ini lebih dikenali sebagai Mersik (didalam Blog Kelab), dan dikenali - Pokcik Mersik (didalam Blog Peribadinya).

N3, pada kali ini sengaja kupesembahkan sebegini rupa, dalam kesempatan untuk memberi PENGHARGAAN yang sewajarnya kepada sorang SAHABAT yang banyak, begitu banyak dan terlalu banyak jasanya membantu diriku dan KELAB.

TERIMA KASIH buat SAHABATKU yang bernama ROSLAN @ Mersik @ Pokcik Mersik, dan dikesempatan ini, aku mengucapkan SELAMAT MENYAMBUT ULANG TAHUN HARI KELAHIRAN @ SELAMAT HARI JADI @ HAPPY BIRTHDAY TO YOU MY BEST FRIEND - Oh Saibah Saudara Roslan, dimana HARI JADI nya adalah pada 18 HB DISEMBER.

6 comments:

karl Firdaus said...

Selamat siang abang long ,

seronok dapat kawan macam abang long, ingatkan kawan ingat sahabat. Bukan senang cari kawan setia macam abang long .

Karl doakan pokcik Mersik bahagia dan selalu saja dimurahkan rezeki dan dicucuri rahmat... amin

P/S: pokcik Mersik suka minum kopi tongkat Ali ya....hee hee...

Ayu Mohamad said...

salam abg long....
selamat hari lahir utk pokcik mersik :) semoga dimurahkan rezeki dan diberkati Allah selalu... aminnnnnnn

p/s : kite dah abis kursus dah ni abg long hehehe

Puteri Satu said...

dulu saya suka sangat baca buku keluaran alaf baru nih...memang best...

Abang Long said...

karlchinteng, selamat siang, biarlah ramai kawan dan ramai sahabat, tak rugi.....

ayu, Alhamdulillah, selamat kembali.

puterisatu, abang membaca dari dulu kini, dan akan datang ...InsyaAllah.

m.q said...

salam,
igt mengingati
eratkan ukhwah...

selalu ngeteh ek....
jom la lepak kt embon

Anonymous said...

sy bersetuju dia mmg kaku.