Wednesday, November 29, 2006

PERTEMUAN BERSEJARAH

28hb. November yang lalu, sekali lagi merakamkan sejarah, dimana aku dan saudara Roslan @ Mersik, telah mengadakan program "ngeteh". Tetapi kali ini bukan ditempat biasa - Khulafa Bistro di Seksyen 7, Shah Alam, tetapi "ngeteh" pada kali ini lebih bermakna kerana kami mengadakan pertemuan dan mesyuarat dengan "orang kuat" dari Geng Jurnal (GJ), iaitu Saudara Zaiful dan Saudari Faezah, bertempat di KL Sentral.

Pertemuan yang begitu bermakna dan mesra, kerana selain dari pertemuan untuk menjalinkan persahabatan dan persaudaraan, juga untuk mengukuhkan jalinan ukhuwwah diantara dua buah Kelab.

Buat makluman anda, GJ merupakan sebuah organisasi Kelab yang telah kukuh dan establish, yang mempunyai keanggotaan seramai 3,000 orang ahli, dan kebanyakannya ahlinya terdiri daripada golongan professional, yang mempunyai aspirasi dan minat yang sama iaitu membaca, dimana bahan bacaan mereka kebanyakannya adalah berbentuk ilmiah dan mencakupi pelbagai jurusan ilmu.

Secara peribadi aku dan saudara Roslan, merasa begitu terharu dan teruja, kerana tenaga penggerak utama GJ ini , sedari awal bersikap terbuka dan bersedia untuk membantu Kelab Peminat ALAF21 - (ALAF21 FC), yang mana ALAF21 FC boleh dianggap sebagai "adik", dan memerlukan bantuan dan bimbingan dari seorang "abang".

Pertemuan dan mesyuarat yang memakan masa selama 2 jam itu benar - benar dimanfaatkan oleh Kelab, pelbagai info, idea, kertas cadangan dipersembahkan oleh Saudara Zaiful tanpa sebarang sekatan dan sempadan.

Diantara Agenda penting yang dibincangkan adalah:

1 - KADERISASI.
2 - REORGANISASI.
3 - MERAIKAN AKTIVITI.

Namun yang pasti segala "isi kandungan" hasil dari mesyuarat itu hanya akan diketahui oleh AHLI ALAF21 FC bila Kelab mengadakan mesyuarat rasmi, kerana selain dari pelan tindakan jangka pendek, sederhana dan jangka panjang, aku dan Saudara Roslan juga mendapat tips - tips yang berguna, dimana terdapat perancangan bagaimana untuk memasukkan Kelab kedalam "arus pasaran global".

Dikesempatan ini, aku ingin merakamkan ucapan TERIMA KASIH yang tidak terhingga kepada Saudara Zaiful dan Saudari Faezah, yang telah sudi meluangkan masa dan melontarkan begitu banyak idea kepada Kelab.

Bak kata Saudara Zaiful, "Sebuah Kelab akan kuat dan kukuh dengan KOMITMEN berterusan dari AHLI".

No comments: