Sunday, June 13, 2010

1hari. 1Wawancara. 1Produk.


1 - "One Day Care."


Bertarikh 3hb yang lalu. Aku dan isteri memang berdebar. Si kecil yang berusia 4 tahun akan menjalani pembedahan. Si kecil memang tidak tahu apa - apa. Tetapi, aku sebagai ayah, sudah tidak dapat melelapkan mata.


Sewaktu diberikan taklimat terakhir sebelum pembedahan. Aku sudah terasa seperti hendak demam. Dan sewaktu mendukung anakku kedalam wad pembedahan. Dipintu akhir, aku terus mendukung dan memeluk erat anakku. Aku mencium bertalu - talu, umpama akan berlaku perpisahan selamanya.


Syukur Alhamdulillah. Setelah 2 jam menunggu. Akhirnya Doktor keluar dengan senyuman. Barulah aku terasa DUNIA AKU CERIA KEMBALI.



2 - WAWANCARA dengan I LUV ISLAM.


Bila Puan Editor majalah tabloid I LUV ISLAM menyatakan hendak mewawancara aku tempohari. Aku terasa seperti hendak menolak. Maklumlah, aku bukannya seorang yang terpelajar, apatah lagi seorang pakar.


Tetapi bila mengenangkan bahawa ilmu Islam WAJIB dikongsi. Akhirnya aku menyatakan persetujuan.


Alhamdulillah, sewaktu diwawancara, lidah aku begitu fasih dan lancar memberikan ulasan. Mungkin ini ada kaitan dengan pengalaman pahit selama ini.


Kepada sesiapa yang ingin melihat wajah Abang Long yang sebenar. Sila dapatkan majalah tabloid - I LUV ISLAM. Ruangan - Apa kata pakar ... M/S 08.



3 - Produk Islam.


Maaf, sebenarnya aku memang sudah lama mengetahui tentang kewujudan dan perkembangan produk yang diusahakan oleh kaum Muslimin yang mengikuti syariat dan menepati hukum syarak.


Tetapi, aku tidak terlibat secara langsung. Aku hanyalah pengguna yang mempunyai niat untuk memajukan produk Muslim.


Tiba - tiba, dengan kuasa Allah. Mudir (Bos) aku, dengan penuh kerendahan menyatakan bahawa, selama aku membantunya dalam mengusahakan tahfiz, aku telah berjaya meningkatkan hasil jualan untuk pembangunan tahfiz. Dan beliau menyarankan supaya aku mengambil peluang untuk mengusahakan dan memperkembangkan satu produk.


Produk itu ialah SUSU KAMBING + MADU + Disyifa'kan dengan 30 juz Al Quran. Ini bukan produk jualan langsung. Ini adalah produk yang dihasilkan oleh sebuah Madrasah Tahfiz, bertujuan untuk menambah dana mana - mana pusat tahfiz.


Nantikan entri akan datang, bagaimana untuk mendapatkan produk hebat ini. Produk ini tidak dijual dipasaran terbuka. Hanya boleh didapati pada setiap program ceramah agama dan kuliah Maghrib sahaja.


Ingat satu perkara. Produk ini telah - DISYIFA'KAN dengan 30 juz Al Quran. Banyak KHASIAT dan KEBERKATANNYA - InsyaAllah.


Ya, produk ini memang lain dari yang lain.


1-Diusahakan oleh pusat Tahfiz.
2-SUSU KAMBING + MADU.
3-Disyifa'kan dengan doa PENAWAR.

3 comments:

Masy said...

nanti abg long bgtau juga apa khasiatnye ye..

btw, anak abg long sakit ape?

izman said...

wah makin hebat abng long sekarang. syukurlah

ummu said...

salam abang Long
alhamdulillahhirabbila'lamin
di sebalik kepahitan dan kesulitan
Allah menganugerahkan
hikmah yang berkilauan

bagaimana perkembangan anak ab.Long?
sekecil 4 tahun...
saya tidak pandai membuat produk Muslim
sekadar menjadi pendokongnya sahaja...